kata kata cinta
Cinta adalah perasaan romantis yang menghiasi perasaan tiap insan yang sedang dilanda kasmaran, terkadang akibat dari rasa cinta yang besar tampa sadar Kata-Kata Cinta Terindah Dan Romantis pun di ucapkan. Mungkin Tuhan sengaja untuk kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui pasangan jiwa yg tepat, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dgn pemberian dan hikmah di balik pemberian tersebut yaitu perasaan cinta. Langsung saja kita simak ungkapan kata cinta dari zona terbaru mengenai kata kata cinta terbaru di tahun 2012 berikut :

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata indah cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.
Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

Cinta sejati takkan pernah sanggup tuk diungkapkan
Meski lewat lagu… atau lewat puisi
Cinta sejati tak mudah untuk dilukiskan
Melalui sebentuk langit biru… atau segarnya udara pagi
Hanya mampu ku tertunduk…
Saat menatap indah wajahmu
Hanya mampu kumembisu...

Saat mendengar suara merdumuDuhai kekasih hati, dirimu telah kuikat sebagai tawanan cinta diseberang
lautan, dimana tiada suatu wujudpun yang dapat menyembunyikan dirimu
dari jiwaku...Melalui pancaran mata, jiwa kita seolah menyatakan tidak ingin berpisah ,

Engkaulah pasangan bagi jiwaku, ruh yang kekal dan abadi...bila panah
cinta telah menghujam hati dan jantung- disana engkau akan mendengar
suara bathin kita melantunkan bait-bait cinta yang dihiasi oleh senyum
dan tangis rindu...

Cinta pertama adalah suci. Ia lahir dari naluri hati yang paling dalam dan jernih serta tidak dinodai oleh nafsu. Ia adalah anugerah dari yang maha pencipta kepada keturunan Adam dan Hawa untuk mengecapi sedikit nikmat dunia. Peliharalah ia apabila kamu menemukannya. Bberbahagialah sesiapa yang berjaya mengekalkannya sampai ke jinjing pelamin.

Ketahuilah di saat kamu merasakan bahawa hatimu sudah hancur retak seribu dan amat berputus asa untuk meneruskan kehidupan, di sana masih ramai yang amat menyayangimu sepenuh hati meskipun kamu merasakan dunia tidak berlaku adil kepadamu.. Hargailah kasih sayang mereka dan teruskanlah kehidupan demi mereka..

Kadang-kala kita amat membenci seseorang hanya disebabkan oleh satu kesalahan sahaja sehingga kita menganggapnya begitu kejam dan zalim dan kita melupakan semua kebaikannya selama ini... Kenangkanlah kembali semua kebaikannya yang dilakukannya kepada dirii kita... cubalah maafkan kesalahannya walaupun ianya adalah sepahit hampedu...

Ingatlah...
bahwa kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya..
tapi..
ketika cinta itu mati..
kamu TIDAK perlu mati bersamanya...
Orang terkuat BUKAN mereka yang selalumenang..
MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh

kekasih…
sanjung puji dalam serambi janji
terucap lugas pada paras sejati
demi ikrar atas cinta suci
rekatkan dua hati yang terpatri
Show comments
Hide comments
0 Komentar untuk : Kumpulan Kata-Kata Cinta Terindah Dan Romantis